کد قالب کانون پرسش وپاسخ های دینی ومذهبی

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1293
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 1293
بازدید ماه : 1521
بازدید کل : 154177
تعداد مطالب : 2266
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 29 اسفند 1402

سوال

 

آيا طبق آيه ... سوره نور فرزند در خانه پدر و مادر خود ميتواند از هر چه بخواهد بخورد؟آيا همسر آن فرزند هم که در آن خانه زندگي مي کند چنين اجازه اي دارد؟

جواب

 

فرزند مي تواند از آن چه در خانه پدر است بخورد مشروط به اين كه علم يا گمان بعدم رضايت او نداشته باشد، ولي همسرش بدون اجازه يا علم به رضايت نمي تواند چنين كند.

سوال

 

ايا بهشت خاص مسلمانان است تكليف دیگر مذاهب چیست  لطفا موضوع فوق را باتوجه به ايات قران تشريح فرماييد

جواب

 

بهشت اختصاص به مسلمانان ندارد و كساني كه در زمان پيامبران ديگر بوده اند و به آنها ايمان آورده اند اهل بهشتند.

 
   

سوال

 

من يك زن هستم و مي خواستم فلسفه دردي كه زنان هنگام زايمان متحمل مي شوند را بدانم ودراين زمينه اگر آيه و يا آياتي موجودمي باشد ويا حديثي ازفلسفه اين درد ناشي اززايمان مي باشد رابيان بفرماييد .

لازم به ذكر است كه خود از اين درد وحشت دارم و با راهنماييهاي مذهبي حضرتعالي تسكين مي يابم

جواب

 

اين درد علاوه بر اين كه آزمايشي براي زنان است به گفته دانشمندان سبب تكامل فرزند آنها مي شود و طبق روايات با تولد فرزند گناهان آنها پاك مي شود.

 
   

سوال

 

مگر در روايات نداريم كه اگر مومني در دنيا ارزويي كند كه خداوند در دنيا به او نداده است (مثل خيلي از مسايل مادي)در قيامت بهتر از انچه كه ارزو ميكرده خداوند به او ميدهد پس با اين حساب لطفا تفاوت چشم چراني را با حسرت توضيح دهيد.(البته اين سوال را به اين جهت كردم كه شما در قسمت پيامهاي هفتگي در تاريخ 19/09/81 مطلبي را عنوان كرده بوديد در مورد چشم چراني كه من مورد ذكر شده توسط شما را حسرت تلقي ميكردم نه چشم چراني). از اينكه وقت عزيزتان را در اختيار اينجانب قرار داديد نهايت تشكر را دارم.

جواب

 

منظور از چشم چراني آن است كه به قصد لذت به نامحرم نگاه كند و اينكار حرام است و اگر از آن پرهيز كند خداوند بهتر از آن را در قيامت به او مي دهد.

 
   

سوال

 

نظر حضرتعالي را درباره کتابهاي \"کسروي\" ميحواستم بدانم

جواب

 

نامبرده در آغاز مسلمان بوده و بعد از اسلام خارج شده و كتاب هاي او مملو از دروغ و باطل است.

 
   

سوال

 

با سلام.اگر يک جوان مسلمان زاده خداوند را در مسيحيت پيدا کند و مسيحي شود.تکليفش چيست؟ آيا مرتد است و خونش حلال است؟ با تشکر

جواب

 

چنين كسي مرتد است ولي مادام كه تظاهر و تبليغ نكند جان و مالش محفوظ است.

 
   

سوال

 

در قرآن نسبت به يهوديان تعبيرات تندي آورده شده است.(البته تمام تعبيرات قرآن نسبت به آنها تند نيست).لطفا علت اين امر را بفرمائيد.در ضمن چه نظري داريد راجع به اينکه اگر قرآن تعبيرات ملايمتري براي يهوديان به کار ميبرد امکان تمايل آنها به اسلام بيشتر ميشد؟

جواب

 

اسلام در برابر يهوديان صدر اسلام ملايمات زيادي نشان داد تا آنجا كه آنها بعضي از اين رحمت اسلامي سوء استفاده كردند و مسلمانان را به زحمت انداختند و يا دشمنان اسلام پيمان بر ضد مسلمين بستند بنابراين برخورد تند اسلام در برخي موارد با آنها، عكس العمل كارهاي خود آنهاست.

 
   

سوال

 

 لطفا بفرمائيدمنظور از \"الا ما ملکت ايمانکم\"در آيه 24 سوره مبارکه نساء چه گروه از زنان ميباشد؟ و آيا حکم گفته شده در مورد اين زنان هنوز هم جزء احکام اسلامي است يا نه؟

جواب

 

ملك يمين اشاره به دوران بردگي است كه خوشبختانه امروز مصداق ندارد.

 
   

سوال

 

آيا قسمت هاي لعن زيارت عاشورا داراي سنديت محکم است

جواب

 

زيارت عاشورا از زيارات معتبر است.

 
   

سوال

 

نظر شما درباره تكثرگرايي ديني كه اكنون در جامعه مطرح مي شود چيست؟

جواب

 

تكثرگرايي به معني اينكه هركس مايل باشد تابع ديني بشود نذاشته باشد. امر نادرستي است زيرا با آنچه اسلام آورده است كه مي گويد راه به سوي خدا تنها اسلام است منافات دارد و عقل هم همين را مي گويد زيرا بسياري از دستورات اديان با هم تضاد دارد؛ چگونه مي تواند دو چيز متضاد هر دو صحيح باشد.

 
   

سوال

 

لطفا فلسفه استفاده ما شيعان را از مهر در نمازهاي يوميه توضيح دهيد ؟(لطفا به صورت بسيار كامل )

جواب

 

براساس دستور شرع بايد بر زمين و آنچه از جنس آن است از خاك و سنگ كه پاك باشد و غصبي نباشد سجده كرد و طبق روايت شيعيان از ائمه معصومين اگر از خاك كربلا باشد ثواب زياد دارد و لذا به خواهيم به دستور فوق عمل كنيم بهترين چيز مهر است.

و فلسلفه اين آن است كه انسان پيشاني بر خاك مي گذارد و تواضع بيشتر در مقابل خداست.

   

سوال

 

آيا طبق آيه ... سوره نور فرزند در خانه پدر و مادر خود ميتواند از هر چه بخواهد بخورد؟آيا همسر آن فرزند هم که در آن خانه زندگي مي کند چنين اجازه اي دارد؟

جواب

 

فرزند مي تواند از آن چه در خانه پدر است بخورد مشروط به اين كه علم يا گمان بعدم رضايت او نداشته باشد، ولي همسرش بدون اجازه يا علم به رضايت نمي تواند چنين كند.

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: دینی مذهبی
برچسب‌ها: پرسش وپاسخ